Doorgaan naar hoofdcontent

Vrije dag

Deze lieverd is niet van mij, maar 'onderdeel' van een tweeling. Twee prachtige dochters van mijn vriendin (en haar man). Vandaag is mijn vader jarig (hoera, hoera). Ik belde hem net, hij is gewoon aan het werk. Vanavond gaan we even langs.

Vandaag ben ik vrij. Manlief op zijn werk en kindlief uit logeren. Zit nog in pyjama (11.25 uur) en heb nog veel op de planning staan. De iMac heeft problemen met de koeling, dus die gaat vanmiddag richting de MacMe winkel voor onderzoek. Ik heb bedacht dat het dan wel handig is om in ieder geval alle belangrijke documenten en foto's op te slaan. Maargoed. Dat is niet mijn favoriete klus. Dus ik vertoon enorm uitstelgedrag.

Net wel 272 foto's en 11 filmpjes van mijn mobiel gedownload. 
Voor de rest heb ik meer plannen dan tijd. (What else is new?) Het is van belang dat ik ga bedenken wat ik bedrijfstechnisch wil en hoe ik dat dan wil laten zien? Website, weblog, webwinkel?

Heb nu een "versplintering" van allerlei zaken die ik zo hapsnap maar doe. Ik vind ook (te) veel leuk. Maar momenteel doe ik in feite van alles niets... Ja, zeuren en klagen tegenover mezelf haha. Plus nog heel veel moeten erbij. Echt een supercombi, die veel toevoegt... (NOT).

Manlief sms-te vanmorgen dat ik lief moet zijn voor mezelf. Dat is ook zo, ik ben veel te streng. Heb wel naar aanleiding van mega opruimacties mijn kledingkast "uitgemest" en heel veel schoenen weggedaan. (Allemaal weer in de doorgeefversie aan familie en collega). Afgelopen woensdag ben ik heerlijk met mijn moeder wezen winkelen. Heb een leuke combi voor mezelf gekocht. (Broek, topje, daarnaast nog een blouse, t-shirt en vestje). En gisteravond ben ik geslaagd voor mega comfortabele schoenen/kleppers van Gabor. Dus nu heb ik weer allerlei inspiratie voor leuke kledingcombi's. Morgen naar de kapper, het is weer tijd voor een vlotte coupe. Haarverf heb ik al gekocht.

Nog twee weken werken, daarna hebben we drie weken vakantie. Gisteren hoorde ik, dat ik bij mijn werkgever een nieuw jaarcontract krijg. Dus dat is een "zorg" minder. Nog even de uren afstemmen (ik wil graag terug naar 16 uren per week). Daar heb ik alle vertrouwen in.
Bookmark and Share

Reacties

  1. Onze overeenkomsten vandaag: Ook ik heb een verjaardag en morgen een afspraak bij de kapper ;-) Geniet van je dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Christel, van harte gefeliciteerd. Dat allereerst. En daarna?
    Tja.. mijn blog zegt het misschien al een beetje. Ik herken wel wat je schrijft, bezig zijn met een heleboel dingen, maar eigenlijk ook met niets. Niet weten waar je aan moet beginnen en dus maar alles half laten slingeren... Bálen!

    En dan die tijd. Tijd voor jezelf. Wat vind ik die soms lastig! Terwijl we die juist het hardst nodig hebben. Dom hé?

    Wens je een lekkere dag toe enne... geniet dan toch maar van die kop cappucino. Heb je wel verdient hoor! ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een schatje =) en wat een drukte in je hoofd, of niet? #lijktwelzo.. ik ken dat wel, van alles willen, vervolgens maar aan de helft toekomen en dan nog eens allerlei nieuwe dingen willen. zal wel menseigen zijn. of creamenseigen? ; )

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd dat je contract verlengd is!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z