Doorgaan naar hoofdcontent

Workshop creatief visualiseren

Kijk eens wat ik tijdens het opruimen terug vond. 



Het origineel van mijn werkboek voor de eerste workshop die ik in 2008 gaf.
Creatief visualiseren. Toen had ik nog de domeinnaam maak er iets leuks van punt nl. De prijs voor de workshop was toen ook al 25 euro :) Dus van inflatie geen sprake. 

Op 2 februari geven we onze eerste workshop (en wie weet direct ook de laatste hahaha) bij ons thuis. Het staat omschreven als ‘Visionboard’ maar in feite is het gewoonweg creatief visualiseren.

Voor wie geen idee heeft. Het is de ‘techniek’ om met behulp van je verbeelding, datgene tot stand te brengen, dat je wilt in je leven. Een visionboard (of schatkaart) is daarbij dus een hulpmiddel.

Nou tot zover weer de #sluikreclame hoor. Mocht je iemand kennen voor wie het wat is, laat het mij weten.

Ik ga in mijn huissetje. Marie Kondo bewonderen op N.etflix. M. heeft de helft van mijn sokken al opgeborgen op de japanse wijze. Ik ben er nog niet helemaal aan toe. Op Instagram ontdekte ik een aantal accounts die foto’s maken van hun perfect gevouwen, shirts, broeken etcetera. Die dan allemaal netjes in bakken in de kast staan. Dus... ik vind daar wat van. Ik voel een soort van afgunst om mijn leven ook zo goed voor elkaar te hebben. En tegelijkertijd een soort van weerstand. Echt erg bijzonder. Ik heb zoveel dingen die ‘joy sparken’.



Reacties

  1. Brrr..., Marie Kondo. Heb ooit haar boek gelezen en voelde heel erg veel weerstand. Lang nagedacht over waar dit toch aan lag. Ik vind het zelf ook heerlijk als alles om mij heen lekker opgeruimd is, maar Marie maakt er in mijn ogen een enorme uiterlijke schijn van. Alsof je leven op rolletjes loopt, door rolletjes van je shirts te maken. Alsof je pas echt gelukkig kan zijn als je sokken dat ook zijn (en je ze dus niet in elkaar rolt). Mijn geluksgevoel ligt toch echt een laag dieper dan dat. Dus ik snap die weerstand die je voelt erg goed :).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn sokken worden door M tegenwoordig a la Konmari in de la gelegd hahaha. Maar voor de rest wil het nog niet zo lukken met opruimen.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z