Doorgaan naar hoofdcontent

Fotoshoot en een gesprongen ader

Gisteren aan het einde van de middag ontving ik een mailtje. Van een fotograaf. Wanneer we af kunnen spreken voor een fotoshoot voor bij mijn interview. Met drie opties voor volgende week. Oh oh... laat ik nou alle drie de opties niet beschikbaar hebben. 

Gelukkig kon het op zondag. Dus denk even aan me, zondagochtend om 10.00 uur komen ze (fotograaf EN visagiste!!!) namelijk. Vanuit Amsterdam naar het hoge noorden. Helaas heb ik 'spontaan' sinds vanmiddag een gesprongen adertje in mijn oog. Dikke rode vlek. Kunnen ze vast wel weg 'photoshoppen'. 

Vandaag zou ik aan de studie. Om half twee had ik afgesproken met een nieuwe klant. Daarvoor wilde ik nog 'even' wat opruimen en schoonmaken (erg noodzakelijk zeg maar). Ik lag lekker op schema. Tot mijn belangenbehartiger van de letselschade belde (voor degenen die hier nog niet zo lang meelezen, hier (<-klikkerdeklik) ga je ruim een jaar terug om te lezen waar het over gaat).

Een zee aan opties in de 'onderhandelingen' inzake de letselschade. Ik gaf aan dat ik er graag vanaf wil. Dat ik helaas lichamelijk (en daardoor soms ook geestelijk :)) niet functioneer zoals ik deed voor de aanrijding. Dat ik begrijp dat het een juridisch/medisch getouwtrek wordt, om dat aan te tonen. En daar heb ik geen zin in. Ik wil graag verder. 

De belangenbehartiger begrijpt dat goed en neemt het op met de tegenpartij. 
Ik ga nu nog op regelmatige basis naar de chiropractor. Dat wordt hopelijk telkens met langere tussenpozen. Dat wordt meegenomen in de bespreking. Ik ben benieuwd. Ik zou het zo fijn vinden om dit dossier af te sluiten. Letterlijk en figuurlijk.

De nieuwe klant was er om tien voor twee nog niet. Dus sprak ik haar voicemail in. Hopelijk was er niets ergs gebeurd. Rond twee uur belde ze terug. Er was wat tussengekomen. Of ik nog tijd had.... Studietechnisch niet... Plus ik zou nog bij mijn moeder langs. Maargoed. Ik ben bij haar langs gereden, dat was natuurlijk een prima alternatief.

Ons diner was makkelijk. Fish and chips. Oftewel lekkere kibbeling bij onze vertrouwde vishandel. 

Morgen... nou morgen ben ik niet aanspreekbaar voor M. en dochter. Want de computer staat klaar. De boeken leg ik straks klaar en dan is het 'gaan met die banaan'. Ik heb al met M. afgesproken dat ik me morgen nergens mee wil en kan bemoeien. Geen boodschappen, niets opruimen of poetsen etc.
Hij vindt het prima. 

Dochter gaat winkelen met een vriendin. Ze is zo gegroeid 
(ja, in de lengte hoor :)) dat ze zelfs haar winterjas van vorig jaar niet meer past. Broeken zijn allemaal in de categorie 'hoog water op Scheveningen.
Arm kind, haha. Op maandag kijken we altijd met ons drie Hollands Next Top Model. Ze heeft wel de lengte van een model. Alleen zou ze het nooit willen doen. Ach dan maar een folderwijkje haha.

Wie heeft trouwens gisteren 'Alles voor je kind' gezien op Nederland 1?
85.000 euro voor een piano (vleugel). Voor dat bedrag kochten wij ons huis.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z