Doorgaan naar hoofdcontent

Ontmoet Walter

Walter de walvis is een beetje overbelicht. In 10 minuten een blogje schrijven omdat de spaghetti bijna klaar is en ik nog geen fotootje had is de oorzaak... Walter krijgt nog een 'stopje' en dan gaat ie maandag weer mee, want hij is door mij gehaakt voor een collega slash vriendin.

Nou waar zou ik allemaal over bloggen.... (gauw gekeken bij mijn blog van gisteren). Mijn mobielloze dag. Dat was gisteren. In de trein kwam ik erachter dat mijn mobiel nog thuis aan de lader lag. Jeetje, dat voelde vreemd. Kreeg gewoonweg een beetje ontwenningsverschijnselen. Had ook geen haakwerk bij me. Gelukkig wel een boek, dus heb ik in de trein gelezen. In de pauze wat tijdschriften gekocht in plaats van met manlief te bellen. (Wat ik aan belkosten heb uitgespaard heb ik dus vijfvoudig aan tijdschriften uitgegeven). Bij thuiskomst bleek ik helemaal niet gebeld of gesmst. (Zo populair ben ik dus niet). Het enige was dat ik niet heb getwitterd. Maar daar heeft bijna niemand iets aan gemist. Nu was ik in 1994 er al vroeg bij met een eerste mobiel op het Nederlandse Mobiele Telefoonnet. Zonder display, kostte fl. 100,- per maand aan abonnement. Gekocht destijds bij de V&D. Maar dat ik dus zo telefoonafhankelijk ben, viel me een beetje tegen van mezelf.

Dan, Parijs. We gaan naar Eurodisney. Jippie. Heb mijn autoverzekering omgezet, koop er voor een klein bedrag een draagbare DVD recorder bij. Dan heeft kindlief tenminste wat te doen onderweg. (Ze wordt misselijk van lezen en computerspelletjes. Hopelijk niet van tv kijken). Heel misschien gaan we met de trein. Prijstechnisch onvoordeliger. Tijdstechnisch wel lekker. Bij mijn schoonouders vrijwel voor de deur opstappen en 3 uur en 9 minuten later in Parijs zijn. Zoeken we nog even uit. Want van daaruit moeten we nog een stukje verder.

De dampende spaghetti wordt nu door manlief op tafel gezet, dus tot zover de update.

Reacties

  1. is wel vreemd zo zonder gsm...zou ik ook hebben, vooral voor de scholen van de kinderen...die zouden kunnen bellen...brrr...
    en disneyland is leuk, met de trein of de auto, maakt niet uit, zolang je maar naar disneyland gaat, veel plezier!
    xje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zeg vaak: "ik heb geen relatie met mijn gsm en daar ben ik blij om!";

    Soms ben ik hem een hele dag "kwijt", maar mis hem niet. Dan komt manlief thuis en zegt: "ik heb je tig keren proberen bellen. Waarom heb je eigenlijk een gsm?" Dan zit hij in een jaszak aan de kapstok of hij ligt nog boven of in de auto.

    En Walter is een beauty.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oeh, wat leuk, Eurodisney!!
    Praktisch-technisch is de trein natuurlijk ook beter. Geen gedoe met de weg kwijtraken, echtelijke ruzies daarom. In de trein is er tijd voor een gesprek, spelletje, lijkt me een stuk relaxter!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z