Doorgaan naar hoofdcontent

Online contacten

Afgelopen vrijdag heb ik iemand ontmoet die ik via internet heb leren kennen. (Blog en twitter). Ze is haar eigen kinderopvang begonnen. En aangezien kindlief bijna 8 is en een andere fase qua speelgoed ingaat, heeft zij wat spullen uitgezocht voor Akelein. Best spannend natuurlijk om iemand dan in het echt te ontmoeten. Het was reuze gezellig. In ruil voor het speelgoed kreeg kindlief gave Diddl spullen. Ook kregen we inspirerende boeken en tijdschriften. En we bleken veel gemeen te hebben. De ochtend vloog om.

Zaterdagochtend begon vreemd. Ik kreeg een sms van een vriendin. Of ik had gehoord van haar vriendin.... Nee dus. Ik heb haar gebeld. De vriendin in kwestie bleek zelfmoord gepleegd te hebben. Dus daar was ik even stil van. *

Omdat het 'gewone leven' gewoon doorging, zijn we 's middags bij ons buitenverblijf geweest. Per 1 maart hebben we de inboedelverzekering daar opgezegd. En we wilden nog even kijken of alles er goed bij stond. Wat lekkage (hopelijk stort het plafond niet in), maar voor de rest geen bijzonderheden. Daarna door op boodschap. Manlief het echte werk en kindlief en ik een leuk truitje voor haar, een nieuw setje voor de beer en wat ondergoed. Nog even twee bolletjes katoen gekocht en gisteravond/vanmorgen het kleurrijke tasje wat op de foto staat gemaakt voor mijn mobiele telefoon. Ook nog twee kleine creaties, maar die moet ik nog in elkaar zetten en verder afmaken. Kindliefs bolero is ook (eindelijk) af, alleen nog een knoop eraan en even in een sopje.

Vanmorgen het nodige aan mail verwerkt. Zag dat mijn cadeautje is aangekomen.
Nu moet ik ECHT aan de studie. Ik heb dinsdagmiddag examen van de onderdelen 'Service & Sales" voor mijn werk. Dus tot zover mijn uitstelgedrag voor de zondag.

*Voordat het lijkt dat ik wel heel makkelijk weer overga tot de orde van de dag... Dat is niet zo. Weet alleen niet wat ik er verder over kan schrijven. Ik hoop dat ze de rust vindt die ze zocht. En dat haar dierbaren de mogelijkheid vinden om het verlies te verwerken.

Reacties

  1. Bedankt voor je reactie. Inderdaad heel bijzonder dat een ''wildvreemd'' iemand zoveel met je gemeen heeft, terwijl je eigen vriendinnen je hobby een ''lollig freubeldingetje'' vinden. Ik hoop dat het niet bij een ontmoeting blijft.
    Aafke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn man deed ook zelfdoding (mijn eerste man).
    Hij zei ook dat ik maar gewoon moest verder gaan als hij er niet meer was (the show must go on).
    Dat heb ik ook gedraaid op zijn begrafenis.
    Het is een keuze, maar het leven stopt voor anderen niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Christel,

    Ja dat is moeilijk, wat kun je er verder over zeggen!!
    Lijkt me vreselijk om mee te moeten maken in je familie of kennissenkring!

    Spreekt voor zich dat het blijft malen bij je!! Dat laat je natuurlijk niet los!
    Dar denken de mensen die zoiets doen, zeker niet aan!! Of het zo makkelijk is om gewoon door te leven!! Dacht 't niet!!

    Sterkte Christel!!

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heftig zeg... En je hoort het zoveel de laatste tijd. Wij hebben een grote familie, en ook daarin zijn pogingen tot enz al voorgekomen, nare dingen zijn dat.
    En zoiets laat je niet koud, natuurlijk niet! Maar het is dan, vind ik, juist ook fijn even je gedachten op iets creatiefs te richten, werkt bij mij altijd goed! Je maakt leuke dingen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z