dinsdag 3 mei 2016

Interne verhuizing + overige huis- en geldzaken

Nou, had ik mij daar toch mooi weer op mijn verjaardag. Wat een verrassing. Dank voor de felicitaties. Altijd fijn om die te ontvangen. Mede door het vooruitzicht van het mooie weer, besloten we 'gewoon' thuis te blijven. Bijna niet hoor, want ik had een superleuke actie gezien via K.LM



De maandag voor het pinksterweekend aan doen ze nogmaals een actie. Je kunt dan op maandag een vliegretour kopen voor 99 euro (excl. 10 euro boekingskosten voor alle tickets samen). Op de site zie je 4 tot 7 steden waar de reis naar toe kan gaan. Op dinsdag krijg je de bestemming te weten. Op donderdag vlieg je heen en op zondag (of pinkstermaandag) terug. Nee, ik heb geen aandelen, vind het idee wel superleuk.

Thuisblijven gaf mij wel een gevoel van rust. Helaas was dat tijdelijk, want dochter bedacht dat ze toch wel heel graag de zolder wil gebruiken als slaapkamer. Duss..... Bij aankoop van dit huis hadden wij de zolder voor haar als kamer bedacht. Het zag er toen niet uit en dochter kon (heel begrijpelijk) niet zien hoe het zou worden (ik heb wel het 'er door heen kijken gen'). Dus wilde ze de kamer niet en moest ze het doen met een kleine (maar wel gezellige) slaapkamer. 


Nu ze 14 is, kan dat niet meer (ja, vindt zij hoor). Op zich snap ik het wel, maar het zat ZOOO niet in de planning. Het was zacht uitgedrukt de laatste tijd een zooi op zolder. Ik heb echt een overschot aan creaspullen. Dus heb ik voorgesteld dat ze eerste twee nachten op proef zou slapen, voordat ik aan de gang ga. Uiteraard ben ik wel zo'n supermoeder *kuch* dat ik voor haar een groter matras geregeld heb (lang leve mijn ouders). Want een tweepersoonsbed dat was toch ook echt noodzakelijk.


Na één nacht is ze helemaal om. Ze heeft heerlijk geslapen. Dus ik ben aan de slag gegaan vandaag. Alle losse 'zooi' van het bureau, de vloer en waar dan ook vandaan. Op haar oude bed gestapeld. Want dat wordt dan mijn nieuwe crearuimte. Ik heb haar wel gezegd dat niet alles in 1x gaat gebeuren. Want ik heb ook nog een andere klusplanning. Aangezien het heeeeeel mooi weer gaat worden en M. twee ligbedjes heeft gekocht wil ik ook nog genieten van de zon.


Dan, de geldzaken. Zo'n tijdelijke baanloze man houdt wel in dat er beduidend minder geld binnenkomt. Dat wisten we van te voren natuurlijk. Alleen is er altijd een verschil tussen theorie en praktijk. Laat ik het er op houden dat ik het in de praktijk minder leuk vind. Dit komt ook door de klussen die buitenom aan het huis uitgevoerd zijn en waar de rekeningen nu van voldaan zijn.


Dus ben ik blij met de extra inkomsten van Recyclix (<- link met aandelen :))

De referral inkomsten staan zoals je op de foto kunt zien op 123,48 euro. 




Dank aan alle 7 actieve mensen. Hopelijk vinden jullie het net zo spannend en interessant als ik. Gisteravond heeft mijn moeder zich ook ingeschreven. Met 'rijke oma' als gebruikersnaam :) Ze gaat eerst alleen gebruik maken van de 20 euro welkomstbonus. Binnenkort zal ik haar helpen met de strategie die M. (hij is inmiddels na bijna 6 weken nog enthousiaster dan ik) en ik bedacht hebben. Over mijn eigen inleg schreef ik op 25 april j.l. een blog Inmiddels heb ik nog wat extra geld ingelegd, om zo snel mogelijk 5000 kg aan afval te hebben. Dit levert dan elke 5 weken, 140 euro aan inkomsten op.

M. heeft al 2500 kg aan afval en zit op de helft. Ik zit op 1755 kg en heb dus nog even te gaan. 

Zoals in eerdere blogs over Recyclix aangegeven. Ik ben geen financieel expert. Dus garantie tot aan de voordeur, mocht je besluiten hier geld in te leggen. Ik ken de verhalen van Ponzifraude, piramidespel en wat zo meer. Hoef je mij niet op te wijzen :)) Ik leg geen geld in wat ik niet kan missen. Ik ben het aan het testen, net als Rose van de verlossende aflossers blog (die trouwens 10% van mijn inleg door het bedrijf uitgekeerd krijgt, wat ik haar van harte gun). Wij bloggen allebei open en eerlijk over onze resultaten en zullen het ook aangeven wanneer het niets blijkt te zijn.

Stel dat het werkt? :)) Wat zou je doen met 140 euro extra in de 5 weken? 

8 opmerkingen:

  1. Je hoeft het niet te testen hoor. Zelfs als het een ponzi is (wat ik eigenlijk wel zeker weet) werkt het uitstekend. Mits je weet wanneer je moet stoppen. Er zullen alleen altijd verliezers zijn die niet op tijd uit kunnen stappen. Maar goed. Dat is bij beleggen niet anders als je het zo bekijkt. Dat is ook speculeren met lucht naar mijn mening.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toch test ik lekker verder :)) En ja, als het niet werkt, dan zal ik daar ook over bloggen. Een ieder die hier iets mee doet of wil doen, moet zelf goed bewust zijn van de mogelijke risico's. Geen geld inleggen wat je niet kunt missen, net als bij welke financiële stap dan ook.

      Verwijderen
  2. Uiteindelijk is het vast wel een goed besluit van je dochter om naar de zolderkamer te verhuizen. Ze wordt al zo groot...Maar kan me voorstellen dat het planningsgewijs niet uitkomt.
    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor de felicitaties Anita. Ja, ze doet er goed aan hoor, holderdebolderopzolder :)) Energie is daar ook erg prettig. Voor mij is het goed om op te ruimen en orde op zaken te stellen. 'Toevallig' vond ik het boek 'Weg met de warboel' weer :)) Zie ik maar als een teken.

      Verwijderen
  3. Wat leuk van 'Rijke oma' in de serie 'Rijke ...'. Ik dacht al zoiets toen ik haar zag aanhaken maar wist niet zeker. Sinds gister viel pas mijn recyclix kwartje dat 'Rijke Gozer' je partner is haha. En erg slim dat hij onder jou extra inlegt, dat geeft jou weer 10% terug in eigen pot. Helaas hebben Natasja en ik geen separate bankrekening.

    @Karin, bijtijds uitstappen, ik denk eerder als het de theorie is van ponzi/piramide, of te laat insteken en anders bij Het Rijke Wijf als het geld met winst zo lang mogelijk wordt uitbetaald en als ze op dat punt is is het interessant omdat je dan echt over winst gaat praten. En mocht het omvallen dank kijken wat je tijd en energie je aan winst heeft opgeleverd. Alles is uiteraard plus, voor die tijd niet. Maar dat weten we over 8,3 maanden. Na dat punt heeft het Rijke Wijf haar geld er weer uit en dan is de theorie dat ze vervolgens elke 5 wkn 140 euro kan uitbetalen in WINST.

    Dus met haar inleg gaat ze echt verdienen door de investering na 9,5 maand en zolang Recyclix blijft draaien. Hier is geen sprake van bijtijds uitstappen maar zo lang mogelijk aangehaakt blijven.

    Zelf hanteer ik een andere strategie maar daar blog ik ook over.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ja, rijke oma, ook dat gun ik mijn moeder (ouders) van harte. Al is ze al heel rijk hoor, 3 kleinkinderen, een redelijk goede gezondheid en gelukkig met mijn vader.

      Verwijderen
  4. Kan dochter zelf niet wat klussen op zolder doen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De zolder is op twee rolgordijnen na helemaal klaar (er is nog wel iets goed aan ons huis haha). Gaat om al mijn boeken/creaspullen etc die een andere plek moeten krijgen. Goed moment voor mij om te bedenken wat ik wil houden en waarom? Er zijn alleen andere klussen die wij deze week graag af willen ronden, vandaar de planning Ri.

      Verwijderen