zondag 24 april 2016

Het ontbreekt mij aan G E D U L D

LET OP, klaagblog, met wel een positieve afsluiting hoor ;)

Op zich wist ik dat al wel, dat het hebben van geduld niet één van mijn sterke punten is. Gisteren en vandaag werd het wel heeeeeel erg duidelijk. Ik wil graag een leuke 'header' bij mijn blog. Op zich is dat niet zo heel moeilijk. Tegenwoordig zijn er veel leuke (gratis) programma's waarmee er een 'header' gemaakt kan worden. Mijn 601ste blog is dit en ik dacht, dat is een mooi moment.


Maar.... Onze iMac uit 1886 is traag. Enorm traag. Gisteren was ik al begonnen met opschonen. Daarbij liep de computer op een gegeven moment vast. Gelukkig konden 3 afleveringen van the Blacklist en een breiwerkje mijn frustraties daarover snel doen afnemen.


Vandaag ondernam ik een nieuwe poging. Daarbij bleef een app van GOTOmeeting vastzitten in mijn prullenbak. Ik had niet voldoende rechten. Terugzetten wilde ook niet. Beveiligd bestand. Toen Citrix receiver maar verwijderd. Om er achter te komen dat ik zonder dat programma niet vanuit huis kan werken. Ondertussen ondernam ik ook een poging om 3566 foto's van mijn Nokia Lumia (Window Phone) naar de iMac over te zetten. Dat laatste lukte. Een header maken niet, zoals je ziet. Nee, ik heb de Mac nog niet iets aangedaan. Wel bijna hoor, tsjonge, jonge, jonge. Apparaten, ze moeten het gewoon doen en vlot een beetje.


Om deze zeurblog te compenseren zal ik eindigen met 5 positieve punten:
  1. Bij het opschonen van de bestanden, kwamen we wat hilarische filmpjes tegen, tranen van het lachen. 
  2. Gisteren was ik in de 'kokkerel' stand, zo maakte ik van 6 avocado's en wat andere ingrediënten een heerlijke guacemole dip, brouwde een broccolisoep, maakte een mega pan met pastasaus en schilde 3 kilo aardappels die bijna wegliepen. Daardoor aten we lekker makkelijk dit weekend.
  3. Naast de 30 euro die ik liet overmaken op mijn bankrekening en 25 euro die ik opnieuw investeerde in Recyclix (<- blogje van vorige keer) staat er nu al weer 9,19 euro klaar en zit er nog tenminste 15,78 euro aan te komen de komende week.
  4. Ik heb bijna een gebreid topje klaar. In kleuren die precies passen bij mijn leuke zomerschoenen van vorig jaar.
  5. Vorige week vrijdag kocht ik mijn duurste impuls aankoop ooit. Een prachtige leren tas. Aan de ene kant glad leer, aan de andere kant bloemetjes.
Mijn foto's erbij plaatsen lukt niet, zie ik, hoe ironisch haha. Die hou je tegoed. 
Iemand nog tips voor een harde schijf voor de iMac? Ik wil nog één poging doen om alles van de computer te verwijderen en dan (voor zover het kan) terug te zetten naar de begininstellingen.

4 opmerkingen:

  1. Balen, zoveel werk en niet verder komen. Ik kan er ook niet goed tegen. Qua IMac kreeg ik de tip om de harde schijf als externe schijf te laten draaien en er een nieuwe SSD schijf bij in te zetten. Ik had contact met een bedrijf dat dat voor mij kon doen om alles sneller te laten lopen zonder nieuwe Imac of andere hoge kosten, maar ik heb het nog niet laten doen. Ik weet ook niet of dit algemeen als tip wordt gezien of enkel door het bedrijf dat ik benaderde voorgesteld werd. Ik hoop dat je een oplossing vindt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Via twitter kreeg ik leuke en handige tips. Hopelijk kunnen we daar iets mee. Dat wat jij schreef kregen wij ook mee als optie.

      Verwijderen
  2. Je kunt met schijfhulp de schijf defragmenteren, dat scheelt meestal ook wel iets.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga aankomende week even verder puzzelen :)) Dank voor de tip in ieder geval.

      Verwijderen