Doorgaan naar hoofdcontent

Rijk in Groningen

Na een 'lichte identiteitscrisis' vanwege de bijzondere sollicitatie, ging het leven van alledag hier weer verder. Ik werk bijna weer hele dagen (4 x 6 uren) en ben met het reizen met openbaar vervoer wel een uur extra aan tijd kwijt per dag. Uiteraard ben ik blij dat M. werk heeft al gun ik mijzelf zeker mijn paarse Panda terug qua reizen. Maargoed, hij zou ruim 1,5 uur enkele reis onderweg zijn en ik 'maar' 1 uur (fiets-trein-bus-lopen).

Uiteraard zou een extra auto heeeeel fijn zijn. M. wil echt heel erg graag een blauwe Mini. Vlak voor onze verhuizing in 2014 maakten wij al een keer een proefrit (<- filmpje van 57 seconden, oh yeah, happy faces, voor het ongeluk, alle klussen en overige huisperikelen aan).
Maar, even afwachten nog of hij een verlenging van zijn contract krijgt.

Ondertussen is het hier een ongeregeld zootje in huis. Onze schuurdeur was gedeeltelijk verrot. Na lang plussen en minnen besloten we het goede gedeelte opnieuw te gebruiken. Daar heb ik mij op uitgeleefd met kneedbaar hout, schuurpapier, grondverf, nog meer houtvuller, superstevige buitenlak op waterbasis. Allemaal in de spaarzame avonduren, zonnige weekenden en op mijn vrije vrijdagen.

De deur werd vanmorgen bijna de reden van een echtscheiding hier in huize rijke wijf. We zijn niet getrouwd, maar anders echt waar... Want naast de schuurdeur, hebben we ook nog project voortuin. Samen met de buren gaan we voor een andere heg, 3 leibomen en gelijke bodembedekking. Dat hield in dat er wel het een en ander moest gebeuren met de huidige inrichting.

Gisteren in de stromende regen kwam mijn vader voor het afvoeren van keien en rood grind. In de megatuin van mijn ouders krijgt dat weer een goede plek. 's Avonds waren M. en ik werkelijk 'lulletje lampekatoen' zoals onze uitdrukking is wanneer we weinig fut meer hebben. 

Vanmorgen zou ik verder met de schuurdeur en kregen M. en ik een woordenwisseling over de afwerklatten. Iets met verkeerde verstekken en ongelijke diktes. Ik was heel onaardig. Hij gelukkig ook. Toen heb ik mij omgekleed en ben naar de stad gegaan. Alleen. Lekker naar het Groninger Museum. Er is een tentoonstelling genaamd Rijk in Groningen. Over de pracht en praal van de Groninger Borgen. Ik voelde mij e n o r m schuldig dat ik hem met het klussen liet zitten. Vooral toen ik een prachtig beschilderd plafond zag haha. Ik heb iets van 1,5 uur rondgelopen en toen wilde ik graag weer naar huis hoor.



Ik heb uiteraard nog geholpen en de deur kan er morgen in. Bij het musuem kocht ik een kaart, waar ik een boekje van maakte. Ik vond op straat een gouden oorbel, die lijkt op een luchtballon (zie de linkerhoek van het blad).

Onder het genot van een cappuccinootje in onze 'kale tuin' hebben we allebei sorry gezegd. En ze leefden nog lang en gelukkig :) 

Reacties

  1. Hoe is het afgelopen met de sollicitatie?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij mijn vorige blogbericht staat de ‘update’ Esther. Ik trok geen volle zalen zeg maar ;)

      Verwijderen
  2. Mooie dag om naar Groningen te gaan ;-) Als ik het geweten had (en na die 4 mijl ook geen lulletje lampekatoen was geweest ;-) hadden we mooi even een kopje thee kunnen doen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaa dat was gezellig geweest. Wellicht kunnen we een keer een meet & greet doen. Lijkt me leuk.

      Verwijderen
  3. Wij klussen ook wel eens samen en ook niet getrouwd maar als we getrouwd waren dan was het een scheiding ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En les nu geleerd? (Niet klussen als je geen fut hebt) . Of gaat het met de tuin ook zo gezellig worden?
    Heel herkenbaar met dat klussen. Wij zijn ook niet getrouwd, maar anders. ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee les n o g niet geleerd na 3 jaar haha. Gisteravond eindelijk de deur er in gezet. Tuin is net leeg. Morgen worden de stenen gereinigd. Komt ooit goed hoor Helena ;)

      Verwijderen
    2. Wij zijn nu met klushuis nummer twee bezig. Zucht. Het is altijd of te weinig geld of te weinig tijd. Als weer hier klaar zijn ga ik trouwen 😉

      Verwijderen
  5. Goed dat jullie sorry konden zeggen ik blijf nog dagen non-verbaal mokken. Uiteindelijk wordt mijn man òf heel boos of maakt hij het goed bij mij. Ik zet zelden de 1e stap. Opvoedingsfoutje???

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, ik herken dat wel hoor, het non-verbale mokken. Sinds ik een aanrijding heb gehad, heb ik geleerd om dingen sneller weer goed te maken.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z