Doorgaan naar hoofdcontent

Graag heeeel hard duimen voor mij

Update: Na de bijzonderste sollicitatie ooit, heb ik mij teruggetrokken uit de procedure. Waarschijnlijk was mijn kans toch al nihil. Nu zal ik dat niet weten. Interessante dingen geleerd. Uiteraard ook verbeterpunten voor mijzelf er uit gehaald. Trots op mijzelf dat ik mijn gevoel heb gevolgd. Uiteraard vannacht wel 6x het gesprek weer over gedaan. 

Spanning en sensatie. Voor mij dan. Want ik heb mijzelf 'op de arbeidsmarkt gegooid'. Een aantal weken geleden zag ik een onwijs leuke vacature voorbij fietsen. Zo eentje waarvan ik (in goede zin) de kriebels kreeg. Dus belde ik voor iets meer info. Had een prettig gesprek. Stelde het schrijven van een motivatiebrief uit tot het laatste moment. Bedacht dat ik alleen een brief + cv ook wel erg saai vond. (Of zoals een collega zei, niet Christel achtig). Dus tekende ik de gevraagde kwaliteiten voor de functie uit op mijn manier. Liet mijn perfectionisme los (iets met mooiere kleuren in het echt dan op de scan, verkeerd papier, uitlopende stiften etc). Stuurde het geheel digitaal in. En nu mag ik vanmiddag om 14.15 uur op gesprek.

Uiteraard vind ik dat (om met dochters woorden te spreken) vet spannend. Want een half uur om mijzelf 'te bewijzen' tegenover 4 mensen die ik nog niet ken, nou, dat valt niet in mijn categorie van hobby zeg maar.




Maargoed. Extra deo op + een hemdje voor het opvangen van het zweet op mijn rug. Mijn enthousiasme wel een beetje behapbaar houden voor anderen. Mocht je dit op tijd nog lezen, duim je dan heeel hard voor mij? 


Reacties

  1. Heel veel succes en prachtige motitivatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit moet toch helemaal goed komen, super gedaan! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat origineel gedaan zo.
    Inmiddels heb je gesprek al achter de rug. Hopelijk klikte het, ik ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je valt zeker op in de stapel doorsnee CV's en brieven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En? Hoe is het gegaan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Slechtste gesprek ooit, kleine update boven aan mijn post.

      Verwijderen
    2. Dit was gewoon een oefening voor de volgende geweldige baan die op komst is!

      Verwijderen
    3. Dit was gewoon een oefening voor die geweldige baan die gaat komen!
      Carla

      Verwijderen
  6. Wat origineel gedaan! Jaloersmakend gewoon.
    Ik hoop dat je niet uitgegleden bent over je zweet ;-)
    Heel veel succes gewenst, maar ik zie dat je het gesprek al gehad hebt.
    Heel benieuwd naar de uitkomst natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, ik had echt hele andere verwachtingen. #zachtuitgedrukt

      Verwijderen
    2. Heel jammer dat het zo gelopen is, maar ergens verbaasd het me niet (gezien mijn eigen ervaringen).

      Verwijderen
  7. Leuk aangepakt! Ik begrijp dat je je teruggetrokken hebt na het gesprek, toch? Vielen de eventuele mogelijkheden tegen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor mogelijkheden genoeg. Meer dan in mijn huidige functie. Maar absoluut geen klik.

      Verwijderen
    2. Oh, en die klik is ZO belangrijk! Jammer, maar goed dat je er van geleerd hebt 0- dat neem je weer mee naar een volgende poging, toch? mRS. h TE b

      Verwijderen
  8. Juist doordat je je heel erg als jezelf hebt opgesteld (mooie manier van jezelf presenteren, goed gedaan!), is nu al helder dat je geen klik hebt. Op zich jammer, maar wel prima dat je er verder niet te veel tijd& energie in hoefde te steken.
    En zo lekker doorgaan tot je de klik wel hebt. Want dan speer je door de procedure en ga je ergens heel veel goede dingen doen, dat geloof ik echt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog een verlaat bedankje op je opbeurende reactie. Ik hoop zeker dat ik binnenkort ergens heel veel goede dingen ga doen.

      Verwijderen
  9. Wees er trots op en blij mee DAT je uitgenodigd was.
    Dus ergens heeft je CV wel iets losgemaakt. Echt niet dat ze een uur tijd gaan verspillen aan een kandidaat die bij voorbaat al niks is.

    Blijf jezelf altijd trouw; geen klik is dodelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Stond je reactie nog bij de goed te keuren reacties zeg ^-^ lekker attent van mij. Nou, ik vind het aardig dat je denkt dat mijn cv iets had losgemaakt hoor. Er waren maar 3 (interne) kandidaten. Dus ze moesten wel haha. En ik kreeg een half uur. Maar je hebt gelijk, ik mag blij zijn dat ik was uitgenodigd. Van manlief weet ik hoe vervelend het is, wanneer hij bv niet eens een reactie kreeg op zijn brief.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z