Doorgaan naar hoofdcontent

Een succesvolle website in het mobiele tijdperk

Digitale Werkplaats Groningen

Afgelopen maandag ochtend was ik met M. in de suikerfabriek in Groningen. Daar vond voor de tweede keer de digitale werkplaats van Google plaats. In samenwerking met een groot aantal andere bedrijven. We hadden ons voor drie verschillende workshops aangemeld.

Ik was met name geinteresseerd in het verbeteren van mijn blog (website) op mobiel. Want ik maak nog gebruik van de 'oude versie' van blogspot en de weergave daarvan is wel erg klein op mobiel.


Getest door Pim van der Feltz van Google 'himself'. We zaten achter hem en hij stelde zich voor. Hij vroeg wat ons bij de Digitale Werkplaats bracht. Ik gaf aan dat we vorig jaar ook waren geweest en het erg interessant vonden. Op de vraag wat ik deed, gaf M. mijn blognaam door. Die testte hij op zijn mobiel. Echt leuk. Zelf kun je ook makkelijk testen via http://testmysite.withgoogle.com <- geen link met aandelen. Bij mijn blog zijn er nog tig verbeterpunten, daar ga ik mij de komende tijd maar eens aan wagen om aan te passen.




Bij het plenaire gedeelte, sprak onder ander Musseta Blauw. Onderneemster, ooit gestart met een online winkel en nu ook een stenen winkel erbij in Groningen. 

Anno 2017 kijken mensen gemiddeld 220 keer per dag op hun mobiel *schrik*
In 2016 was dit nog gemiddeld 150 keer. Ik heb nog niet geteld of ik dat zelf ook zo vaak doe. Ik zie wel dat onze dochter echt meewerkt aan dat hoge gemiddelde van dit jaar :)


Interesse wekken

Nu heb heb ik met mijn blog geen zogenaamde 'call to action'. Volgens mij voeg ik af en toe wel waarde to met mijn blogs. Of ik pijnpunten op los weet ik niet. Maar ik zal eens nadenken hoe ik deze punten kan verbeteren.

Mocht je zelf ook online verder willen leren. Er is een website: g.co/onlinedigitalewerkplaats <- wederom geen aandelen (helaas).

Sluikreclame

Van de dag werd verslag gedaan op de plaatselijke radio en tv zender. OogTV

Ik had net een broodje op, toen mij werd gevraagd of ik iets wilde vertellen over de workshop. Lipstickloos, maar zonder stukjes brood tussen mijn tanden, heb ik mijn paar seconden 'digital fame'. De sluikreclame die ik voor mijn blog maakte is er uit geknipt haha. De oplettende kijker ziet M. en mij ook in het begin van het filmpje (<- klikkerdeklik voor de opname).

Reacties

  1. Bedankt voor de tips, ik ga eens kijken hie mijn blog scoort.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan. Ben benieuwd wat de score is. Over het algemeen scoort WP wel erg goed op mobiel.

      Verwijderen
  2. Ik ga ook eens kijken wat voor verbeterpunten mijn blog heeft, bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben heel benieuwd. Ik heb je gemist trouwens bij de FIRE meeting. Hopelijk treffen we elkaar een volgende keer.

      Verwijderen
  3. Leuke tips! Klinkt als een interessante presentatie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, was zeker weer interessant. Ik merk wel dat het implementeren van alle dingen die ik hoor/zie/lees/leer nog wel wat achterlopen.

      Verwijderen
  4. Zou voor ons mij ook wel eens goed zijn zo'n cursus. Moet waarschijnlijk nog heel veel aan de site gebeuren...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wow, voor onze blog gewoon een 100% score op mobielvriendelijkheid?! Wel is de snelheid zwaar ondermaats, daar dus nog wat verbeterpunten (hoewel we laatst bij de host een beter/sneller hostingpakket hebben aangeschaft.....). Dank voor de tip!

      Verwijderen
    2. Jeej een 100 procent score, dat is fijn. Ik kwam tot 97 procent. Graag gedaan hoor de tip(s). Altijd leuk toch om elkaar te helpen.

      Verwijderen
  5. Thanx voor de tip, gelijk mijn site gekeken, die scoorde 97/100, ik ben redelijk tevreden :)
    groet Joke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Joke, ik ben benieuwd naar jouw blog. Of heb ik die al bij mijn leeslijst staan?

      Verwijderen
    2. Nee, je hebt mijn blog niet in je leeslijst aangezien het niets met financieen o.i.d. te maken heeft.
      Het is puur een creatief blog die ik gebruik om digitale freebies te verspreiden.
      Het is een anoniem blog :)

      Verwijderen
  6. Heb mijn blog ook even door de mobiele test gehaald. Eerder kwam 'ie er nog goed uit, maar nu slecht. Dus.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh dat is jammer Anita. Jij bent toch al over naar de vernieuwde versie van blogger?

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z