Doorgaan naar hoofdcontent

Zelfstandig ondernemen

Dat klinkt wel mooi, het zelfstandige ondernemen. Vooral een winkel in de 'stenen vorm' is hard werken. Dat zie ik bij mijn zusje en haar compagnon met hun gave winkel Hemelse Hebbedingen in Deventer. Inkopen, winkel bevoorraden, bemensen uiteraard ook, zelf in de winkel staan, salaris- en overige administratie, stukje promotie etc. etc. 

Wie naast een webwinkel ook een stenen winkel is gestart is Natascha, van What's in a bag (GEEN link met aandelen) Ik ken haar niet persoonlijk. Toen ze nog alleen een webwinkel had, kocht ik er een keer iets. Dat was zo leuk en attentvol verpakt (ik heb alle inpakpapier en zakjes bewaard van die keer) dat ik haar op Instagram ben blijven volgen. Ik moet vaak lachen om haar foto's en teksten. Haar assortiment vind ik geweldig, zou daar zelf zo een winkel in willen beginnen. In het kader van 'ik heb genoeg' wist ik een aankoop lang uit te stellen. Tot ik het Tripbook zag. (Mijn zusje vroeg of het iets met paddestoelen van doen had, haha, nee dus).


In april gaan we een aantal dagen naar Parijs en Euro Disney, dus daarvoor is het tripbook ECHT noodzakelijk :) 




Kijk mijn Frixion pennen passen er goed onder het elastiek. En... ik zag dat de kaarten die ik van Monica kocht (van haar I am Woman project) perfect passen.





Het zijn acht prachtige kaarten. Met de aankoop steun je haar boekproject
Ook hier geen link met aandelen. Ik heb het tripbook zelf gekocht evenals de kaartenset. Omdat ik het leuk vind om dingen te kopen bij creatieve, zelfstandige ondernemers. Nou, ik ga lekker aan het knippen en plakken in mijn tripbookje en mijn 36 andere agenda's en aantekenboekjes :) 

Reacties

  1. Oh wat een heerlijke website die Hemelse Hebbedingen.
    Daar ga ik nog eens vaker rondneuzen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zag hem op je Insta al langs komen :O Meteen ook even naar de winkel gegaan, maar het is me gelukt 'm nog niet te bestellen. En ondernemen is inderdaad best pittig, maar als je er vol voor gaat, dan komt het meestal wel goed. Ik probeer er altijd maar zo weinig mogelijk over te klagen, want uiteindelijk zou ik niet anders willen/kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed dat je je in hebt weten te houden ;) Jij weet natuurlijk alles van ondernemen. Er vol voor gaan is zeker een vereiste.

      Verwijderen
  3. Sorry, maar al dat soort hebbedingetjes-, of 2e hands kledingwinkels zijn een kort leven beschoren. Het zijn veelal idealistische en goed bedoelde initiatieven, maar het levert niets anders op dan geleu... in de winkel waar je uiteindelijk niet beter van wordt. Leuk om erbij te doen, social talk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 8 jaar bestaat de zaak van mijn zus en haar compagnon. Valt wat mij betreft niet onder een kort leven. Gelukkig heeft ieder recht op een andere mening over wat leuk, lang, kort of wat dan ook is.

      Verwijderen
  4. Ik ben destijds als zelfstandige begonnen omdat er geen kinderopvang was in ons dorp .
    Inmiddels heb ik sinds 1992 (wel met tussenpozen ) een eigen bedrijf.
    Het is idd niet altijd rozengeur en maneschijn.
    Er gaat veel tijd zitten in de administratie en computerwerk.
    Maar ik zeg altijd als ik het niet leuk meer vindt stop ik gelijk

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z