Doorgaan naar hoofdcontent

Schijtverhaal

Excuses voor het taalgebruik. Maar kijk even naar onze wc.



Is niet helemaal goed te zien hoor, maar de wc is in plastic ingepakt.
Gelukkig hebben we boven ook nog een pot. De deur is eruit, de wasbak ook, wat rest is het 'prachtige' mosaic. Blauw, zwart, wit, geweldig (sarcastisch bedoeld hoor, ik vind het vreselijk lelijk namelijk, sorry als je dit ook hebt, staat bij jou vast heel leuk haha).

Na morgen wordt dat anders. Want.... de gele gloed die je op de foto ziet is van de 'primer'. Vandaag hadden we namelijk spontaan een stucadoor thuis. Beetje ingewikkeld verhaal. Hij die bij ons zou komen, reageerde niet op mijn vraag wanneer dan... Dus stuurde ik vanmorgen een bericht naar een andere stucadoor (op aanraden van mijn vriendin). Die was net vader geworden en niet beschikbaar. Maar hij wist wel iemand wiens klant niet bereikbaar was en die vandaag tijd had. Of dat dan 's middags zou schikken.

Schrik niet echt. Want M. moest echt nog wel het nodige doen aan latjes enzo. Maargoed, hij is tegenwoordig heeeel snel. Ik gebruikte voor het eerst de nieuwe stofzuiger om de randen van de keuken te ontdoen van alle klusgruis.

En nu komt het einde van het klussen in zicht. Want morgen om 8 uur gaat er gestuct worden. Ik denk dat ik dan nog in bed lig hoor. Veeeel te vroeg voor een zaterdag. Nou, tot zover het schijtverhaal.

Tsjonge jonge, lees je daarvoor dit blog hahaha. 

Reacties

  1. Ik vroeg me nog af of ik dit wel bij mijn ontbijt moest lezen, maar gelukkig valt het mee! IS het daarna dan echt klaar, alles? Dat zou wel heel mooi zijn! Goed weekend verder, geniet van het mooie koude zonnige en frisse weer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lekker thuis bij de warme kachel, zo zonder verwarming in de keuken. Nee, dan is het nog niet klaar.... De keuken wel bijna hoor. Plafond afwerken, vloer aflakken en wat herinrichten.

      Dan nog de badkamer. We weten nu dat er over de lelijke tegeltjes (waar de volledige badkamer uit bestaat) heen gewerkt kan worden. Dus met wat mazzel is dat ook einde van het jaar klaar.

      Jij ook fijn weekend.

      Verwijderen
  2. Dat wordt wel designschijten straks, met mozaiek op de achtergrond! ;-) Moet er iets voor over hebben..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Begrijp ik het goed, dat je dan kunt gaan inrichten?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, de keuken is dan echt zo goed als klaar en kunnen de koelkast en de kast uit de huiskamer ^-^ en de rest van de keukenonderdelen uit de schuur. Vragen we de stucadoor nog voor de badkamer en dan zijn er alleen nog wat afwerkdingen. Maar dat mag de pret niet drukken.

      Verwijderen
  4. Waarom ik dit nou lees snap ik ook niet zo goed gniffel maar wel fijn dat er schot in zit,denk dat het heel mooi wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, ja jammer van je tijd Sterre, zo een blogje. Wel leuk dat je reageert. En ja het wordt heel mooi. Het fijne is dat ik dat wel kon zien door de lelijkheid heen. Maar dat het voor M. en dochter nu ook realiteit wordt.

      Verwijderen
  5. Leuk dat mozaïek! Wij hebben laatst ook onze wc gedaan. Bij ons is de keuze op een zwarte accent gevallen met zwarte tegels. Nu heb je mij wel aan het twijfelen gezet door dat mozaïek. Ik heb ook flink staan stofzuigen om alle stof van het boren weg te krijgen. Mijn stofzuiger is sindsdien niet meer de oude. Tijd voor een nieuwe haha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Handig (voor jou dan) zo'n promolink in je reactie. Ik heb het geplaatst omdat ik wel graag wil weten hoe je dat doet. Wellicht wil je dat aan mij 'vertellen'.

      Hier zijn alle tegeltje verdwenen onder een strakke stuclaag. Foto zal ik binnenkort wel plaatsen. Begin maar niet aan een mozaïek hoor. Geen aanrader.

      Verwijderen
  6. Its like you read my mind! You seem to know so much
    about this, like you wrote the book in it or something.
    I think that you can do with some pics to drive the message home a bit, but instead of that, this is magnificent blog.
    An excellent read. I will definitely be back.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z