Doorgaan naar hoofdcontent

Spinazie en sla uit eigen tuin + een electrische fiets

Kijk even hoe goed ik bezig ben geweest. Van mijn zusje had ik een bak met bloemetjes gekregen. Al voor mijn vakantie hoor. En de moestuinplantjes van de AH stonden te springen om in een grotere bak te mogen staan. Dus ging ik gisterochtend aan de slag. Met mijn 'groene vingers'. 

Als ze lukken (vr)eet ik de komende tijd heeeeel veel radijs, venkel en slablaadjes.
De spinazie en rucola waren al doorgeschoten afgelopen week. (Die had ik in een eerdere ronde gepoot). Er stond ook wat onkruid tussen, waarvan ik dacht dat ik het wel kon eten. Dat bleek niet zo'n goede zet. 


Zaterdagavond heb ik trouwens nog mijn onze kozijnen geschilderd. Het was nog mooi weer en ik had nog energie genoeg. Deze week nog wat schoonheidsfoutjes wegkrabben van het glas en dan is die klus geklaard.

Heeft er iemand nog een tip om witte verf wat de vorige bewoner al op de bakstenen had gesmeerd (i.p.v. het kozijn) te verwijderen? Ziet er namelijk wat amateuristisch uit mijn schilderwerk. 

Gistermiddag zijn M. en ik naar Deventer gereden. Dochter was zaterdag naar Dauwpop en logeerde bij mijn zusje in S. Zo combineerden we een ritje om haar op te halen met een optreden van mijn neefje bij Havenwerk in Deventer. Erg leuk was het. We vaarden nog een 'rondje' met de discoboot en dansten op MC Hammer, bij de silent disco. Vervolgens aten we met zijn allen wat bij Fooddock. Na een wel heel erg toeristische route (verkeerde afslag) waren we vrij laat thuis.

De uitdaging na de ontspannen week in Andalusië kwam vanmorgen. Met mijn wekker om 06.00 uur. Om 05.10 uur was ik uit mezelf al wakker, maar dat vond ik echt te ver gaan. (Je kunt overdrijven met vroeg opstaan). 
We hebben een inspirerende besloten groep op F.acebook, waar we vanmorgen de intentie voor deze week aan elkaar lieten weten. 
De foto met het theezakje en de kus kaart plaatste ik bij mijn bericht.

Ik wist tot aan 16.15 uur mijn energie hoog te houden. (Applaus voor mezelf). Daarna merkte ik dat ik toch echt te weinig gegeten en gedronken had. Helaas lukte op tijd naar huis gaan ook minder goed vandaag. Morgen nieuwe ronden, nieuwe kansen. Waarschijnlijk ga ik morgen met de trein en bus naar het werk en met een electrische fiets naar huis. Mocht dit wonder echt geschieden, dan blog ik uiteraard hoe ik aan de fiets ben gekomen.

Reacties

  1. Weer enerverende dagen!
    Ik ben nu wel benieuwd naar die elektrische fiets....
    Zelf rij ik nu al 3 jaar elektrisch en ik wil niet meer anders!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Verf van de bakstenen halen is bikken, of hogedrukreiniger.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je maakt ons nieuwsgierig naar die fiets :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z