Doorgaan naar hoofdcontent

Bijna tijd voor de belastingaangifte

Zooo, ik zit. Vrijdag zou ik 's ochtends werken. M. vroeg of ik hem vrijdag even naar het station wilde brengen. Dus besloot ik niet 'heel' vroeg te beginnen. Even wennen hoor, met iedereen 'in da house' zo op de vierkante meters in de keuken. 

Dochter zou op de fiets naar het station. Ze gebruikt daarvoor mijn oude fiets. Maar de trappers daarvan deden het niet meer. Dus riep ze naar binnen dat de fiets het niet meer deed en ze rennend naar het station zou gaan... Hmmm... met nog twee minuten te gaan dacht ik al wel dat ze dat niet zou redden. Ondertussen had ik al gauw een joggingbroek over mijn pyjama aangedaan. Met onuitgekamd haar en een lipstickloos hoofd naar de auto.
Ze belde al dat ze het niet zou redden. Gelukkig wonen we heel dichtbij twee stations. Dus bracht ik haar naar het 'reservestation'. We waren net op tijd. Haar vriendinnen stonden al op het perron. 

Daarna snel terug naar huis. Aankleden, haar in de plooi, lipstickje, M. + koffer in de auto, hem afgezet bij het station en door naar het werk. Zucht.... vroeg beginnen heeft ook zijn voordelen haha. Helaas trapte ik in de valkuil van nog 'even' wat dingen afmaken. Zodoende vertrok ik laat van mijn werk. Op de terugweg pikte ik dochter weer van het station op. Rond 15.45 uur waren we thuis. Voor haar was de vakantie begonnen.

Gisteren hebben dochter en ik samen thuis doorgebracht. Ik heb eindelijk de plinten van de slaapkamer in de grondverf gezet. Daarvoor was ik wel lang bezig met opruimen, wassen draaien, stofzuigen, nog meer opruimen, tig duizend kattenharen verwijderen etc. Na het verven, dacht ik, ach mijn haar kan ook wel een kleurtje gebruiken. Ik had nog een haarkleuring staan, nou, ik kan er weer even tegen hoor ;0

Daarna lag ik nog net niet voor pampus. We belden even met 'oma' en M. die bij zijn ouders logeerde via Facetime. Dochter ging rond 22.00 uur slapen en ik lag niet lang daar na ook in mijn bedje.

Vanmorgen vertrokken dochter en ik richting mijn zusje. Dochter gaat een aantal dagen logeren bij haar neefje en nichtje. Samen met mijn zusje ging ik nog even naar de winkel van haar en haar compagnon. Ohhhhh wat een mooie nieuwe collectie. Ik heb alleen een hemdje van Emu meegenomen. Binnenkort ga ik wel weer een koopzondag helpen in de winkel.

Mijn zusje vertelde dat ze tijdens de uitzending van 'Hoeveel ben je waard?' reacties had gehad van een van haar personeelsleden toen mijn schoenen in beeld waren. Haha, die zijn van het merk Chie Mihara en waren in aanschaf meer dan het hele bedrag waarvoor mijn kleding 'getaxeerd' werd.

Om 17.17 uur stapte ik in het voorste treinstel, voor een treindate met M. 
Zo reisden we het laatste uurtje vanaf Zwolle samen verder. Bij aankomst thuis, stond een hele hongerige poes Semmie ons buiten op te wachten. Vanmorgen kwam ze niet binnen toen ik haar riep. Tsja, daardoor moest ze de hele dag buiten blijven. 

Ze ligt nu uitgeteld op een dekentje bij me. Lekker ding. M. zit op de laptop hotels in Rome te bekijken. We gaan in september een weekend met ons twee. Hij voor zijn nieuwe 'business'. Ik ga uiteraard graag mee.

Morgen weer werken. Eerst nog even naar de chiropractor. Daar ben ik wel aan toe. Een korte werkweek deze week. Donderdag neem ik vrij. Samen met M. een dagje klussen. Voor de verandering :) 

Nog een paar dagen en dan kunnen we onze belastingaangifte doen. Jihaa. Aangezien wij onze hypotheekrente aftrek voor het eerst over een heel jaar gaan krijgen zijn we heel benieuwd. Zijn er meer mensen er naar uitkijken? 

Reacties

  1. Ja, ik ben ook reuze benieuwd. Afgelopen jaar voor het eerst een huis gekocht en we hebben er voor gekozen alles bruto te betalen dus ik ben heel erg benieuwd wat we terug gaan krijgen. Groetjes, Cato

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik kijk ook uit naar het kunnen invullen van de aangifte. Helaas wordt het wel betalen, maar ik vind het wel leuk alles uit te rekenen en kijken waar ik precies op uitkom. Mijn vader is belastingadviseur, dus kreeg tikje mee ;-) Jullie succes met aangeven, mag nu tot 1 mei. Maar ws is die bij jullie al snel weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Belastingaangiftes zijn altijd weer spannend. Ik hoop dat jullie meer geluk hebben dan ons :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben dit jaar ook erg benieuwd, manlief heeft een krap half jaartje ww achter de rug en ik ben benieuwd of dat nog wat oplevert via de belasting.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. We hebben vorig jaar een huis verkocht en gekocht en over een paar maanden geen maandelijkse teruggave gehad over de nieuwe hypotheek. Wij krijgen dus wat terug. Fijn :-) Kunnen we daar oa de rekening betalen van de energieleverancier. Volgens mij verbruiken we in ons nieuwe huis aan gas het dubbele van onze vorige woning. Ik zet de thermostaat niet hoger, maar het is wel duidelijk dat een vrijstaande woning veel meer gas nodig heeft om warm te worden. Verder is dit huis een stuk groter en woont onze oudste zoon ook weer thuis.

    Ja, die roze (waren het toch?) pumps vielen mij ook al op. Ik vond ze er al heel duur uitzien :-) En leuke kleding heb jij.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kijk er ook naar uit. Ook al is er bij manlief over 2014 een fout gemaakt en zullen wij minder terug krijgen dan verwacht. Wij krijgen nu ook voor het eerst over een heel jaar terug. Maar wel onder aftrek van de vermogensheffing. Ik ben erg benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ben elk jaar weer benieuwd naar onze HRA, wij doen dit ook jaarlijks. Leuk spaarpotje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wij kijken ook met smart uit naar de belastingteruggave! Ook wij laten het jaarlijks uitkeren en stoppen het vervolgens meteen als aflossing in onze hypotheek. Wat gaan jullie doen met het teruggave?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk een zus met een kledingwinkel om af en toe eens te mogen rondneuzen in de nieuwe collectie en (misschien/wie weet) kopen met korting.

    Mijn man en ik hadden het toevallig afgelopen weekend ook over de belastingaangifte. We verwachten geen spannende dingen.
    Toen we zes jaar terug ons vorige huis verkochten en dit huis lieten bouwen was de aangifte toch wat spannender om in te vullen.

    je bent weer naar de chiropractor geweest, hoe gaat het nu met je qua gezondheid?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind de belasting nu ook spannender. We laten de HRA jaarlijks uitbetalen, voor het eerst. Wel de luxe van minder HRA, omdat we veel hebben afgelost. Ik doe graag een stapje terug hierin! Verder geen verrassingen... neem ik even aan.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z